sreda, 2. maj 2012

Javni prikaz testiranja kozmetičnih izdelkov na živalih

V torek, 24. aprila, na Svetovni dan laboratorijskih živali, je svetovno znani proizvajalec kozmetike Lush pred svojo največjo trgovino na Regent Street v Londonu na 24-letni umetnici Jacqueline Traide uprizoril testiranja, ki jih kozmetična industrija vsak dan izvaja na milijonih živalih po vsem svetu. Predstava je bila del njihove kampanje "Borimo se proti testiranju na živalih".

V izložbi trgovine so prikazali 10-urno ekstremno predstavo vzdržljivosti, ki so jo v živo prenašali na spletu. Jacqui, ki je predstavljala testno žival kozmetične industrije, so privezano na vrvico zvlekli v vitrino, kjer so pred očmi zgroženih mimoidočih na njej izvedli serijo poskusov, vključno s prisilnim hranjenjem, testi dražljivosti oči in dvema injekcijama (s fiziološko raztopino), pri tem pa umetnica ni trpela "dejanskih" bolečin. Namen protesta je bil vzpodbuditi javno razpravo.


Lush je v okviru globalne kampanje proti testiranju na živalih, ki jo vodi Humane Society International, umetnici dovolil, da je v uprizoritvi v njihovi vitrini predstavljala žival za testiranje. Podobe so bile brutalne, vendar pa je predstava prikazala le majhen delček groze, ki se vsak dan dogaja za zaprtimi vrati laboratorijev po svetu.

Ker je šlo za predstavo, bi jo lahko umetnica kadar koli zaključila, če bi to hotela. Laboratorijske živali, rejene za človeško rabo, pa svoje življenje, polno zlorab, praviloma končajo kot anonimne žrtve v vrečah za smeti. 


Kot je poročala vodja Lusheve kampanje, je bil večinski odziv ljudi pozitiven - z odobravanjem so sprejeli informacije o tem, da se to arhaično ravnanje še vedno dogaja in da ga je s pravilnimi odločitvami v vsakdanjem življenju mogoče ustaviti.

S predstavo so želeli ljudem dati možnost, da si ogledajo, na kakšne vrste zatiranja tiho pristajajo vsi, ki nekritično kupujejo in uporabljajo kozmetične izdelke. Čeprav je to resnico težko sprejeti, pa je nujno, da se vsi potrošniki kozmetike zavedajo teh dejstev, saj bo le zavedanje pripomoglo k nastanku takšne kozmetične industrije, ki ne bo temeljila na trpljenju živali. Predstava naj bi ljudi vzpodbudila k razmisleku o "temnih" skrivnostih lepotne industrije, ki poudarja, da obstaja zato, da bi se uporabniki "počutili dobro".

Čeprav je prepoved testiranja na živalih za namene kozmetične industrije v Evropski uniji stopila v veljavo pred tremi leti (z izjemo treh zelo hudih testov, za katere naj ne bi bilo alternativ -  kancerogenost, reproduktivna toksičnost in dolgoročna toksičnost), pa je še vedno dovoljeno prodajati izdelke, ki so bili testirani na živalih v drugih državah po svetu, vključno z ZDA in Kanado; na Kitajskem je takšno testiranje celo določeno z zakonom. Glavni razlog naj bi bila "potreba po spoštovanju pravil Svetovne trgovinske organizacije, ki preprečujejo diskriminacijo izdelkov, narejenih izven EU".

Evropski zakon o prepovedi testiranja na živalih je bil sprejet že leta 1993, a zaradi lobiranja podjetij, ki proizvajajo kozmetiko, njegova določila niso nikoli v celoti vstopila v veljavo. Ker se kmalu izteče 10-letni zamik uveljavitve zakona, podjetja spet močno lobirajo za ponovni 10-letni odlog. Gre torej za priložnost, ki se pojavi le vsakih 10 let, da se zakon dokončno uveljavi, in se konča nepredstavljivo in nesmiselno trpljenje živali zavoljo človeške nečimrnosti.

Lushevo peticijo lahko podpišete v vseh njihovih trgovinah ali na spletu. Še vedno pa lahko podpišete mednarodno peticijo za prepoved testiranja na živalih.

Več o poskusih na živalih lahko preberete na naši spletni strani.

Viri:
 

Ni komentarjev:

Objavite komentar